Сблъсък За или против Промоциите


10 мнения в тази тема

Публикувано

Аз съм определено За промоциите. Но когато са истински. Ходя почти всяка седмица да си взема марков алкохол от някоя от популярните големи вериги, просто защото наистина си заслужава.

Намалението често е между 20 и 30 процента, а понякога и повече.

Но това, което аз лично правя е, че не се лепвам на етикета "промоция", а първо си правя сметката. Ето и елементарните правила, които за мен са задължителни:

1. Сравнение на цената на промоционалната стока в интернет спрямо конкурентни магазини (отнема ми около 10 минути)

2. Проверка дали въпросната стока е стара, дали има ментета и какви са отзивите за нея.

3. Благодаря на учителките ми по математика, че не се налага да вадя калкулатор в магазина, когато се опитват да ми продадат 275 грама кашкавал на цена от 5 лева и 80 стотинки. За мен е просто шокиращо, колко много търговци не посочват цена на килограм и си продават разфасовките на баснословни цени на наивните камилчета! Също както ядки в разфасовки от 70 и 80 грама. Мнооого яко :)

Същото важи и за софтуера. Не мога да приема, че е нормално да предлагаш безплатен лиценз за софтуер, който първо е стара версия, не актуална, а освен това е с орязани функции, но те са спестени в информацията за промото. Пример - политиката на Ashampoo. Но не са само те. Това е евтин, отвратителен и манипулативен трик, който принизява Бъдещи клиенти, които искаш да привлечеш до ниво на безмозъчна овца. Така действат в момента и Microsoft, но съм сигурен, че няма да им се получи. Просто хората малко надраснаха тоя етап и вече не са толкова лесни...

Онлайн магазините - задължително сравнявам поне 5 различни онлайн магазина. Разликите в цените понякога са фрапиращи. Важен момент е дали има или няма безплатна доставка. При по-тежка стока, доставката би излязла доста солена, ако е за ваша сметка. Колкото си по-информиран, толкова по-малко ще съжаляваш накрая.

Не разбирам хора, които се мятат на първата стока, на която пише - 50 % намаление - на сляпо доверие. Ето това е безмозъчната овчица ;)

5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено

От както съм в този форум, а и в други, съм казвал, че в БГ няма такова нещо, като промоция, или намаление.

По всякакъв начин искат да те прекарат, преебат.

Няма значение, важното е да си пробутат стоката.

За това никога не копувам нещо на промоция.

По простата и единствена причина, намирам се в БГ, а тук всеки се мъчи да те прекара по всякакъв начин.

Не, че няма и свестни хора и търговци, НО , тука е така.

Няма закони, няма контрол, няма санкции, а отдавна е изчезнало чувството КОРЕКТНОСТ.

А когато ми се наложи да търся нещо, каквото и да е, се ровя доста по сайтове, за да намеря кое за мен е най изгодно, а не като моловите кифли, в мъжки и женски род, да си купя нещо щото е на промоция, и после да се гордея че съм го купил на промоция, ама от мола.

От мен толкова.

1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено

...принизява Бъдещи клиенти, които искаш да привлечеш до ниво на безмозъчна овца. Така действат в момента и Microsoft, но съм сигурен, че няма да им се получи. Просто хората малко надраснаха тоя етап и вече не са толкова лесни...

Да, изобщо няма безмозъчни, само погледни колко продукта на Епъл се продават годишно и преброй овцете, а като сложиш и тези, които нямат пари, но имат желание, картинката е трагична.

Иначе съм за примоциите, разбира се. Последните няколко месеца, като безмозъчна овца си накупих маратонки и зимни обувки Фила, Пума и Найк на цени между 40 и 50 лева.

Вярно, че повечето бяха намалени защото са останали по 1-2 чифта и то голям размер (точно моя), но си е намаление, сиреч примоция. Отделно при едно такова купуване, намерих на децата зимни обувки, а жена ми намаза някакви обувки безплатно. Не знам колко съм излъган, но за 45 лева взимам 3 чифта обувки от прилично качество.

Обичам и примоциите на безлихвен лизинг. Така може да си купиш нещо малко по-добро, без да ти кълцат главата. И това в случаите, когато лизингът наистина е безлихвен.

2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено

"Промоция" означава кратоктрайна кампания на производител или търговец, който предоствая стока или услуга на преференциална цена или безплатно, с цел да убеди в качеството и ползата от нея, потенциални нови клиенти. Това, че в с света битува грешното отъждествяване на промоция, с далавера е друг въпрос.

Разбира се, че всеки желае и съответно може да извлече някаква материална полза от "промоции", "сезнонни намаления" или "преоценяване на стоки". Здравият разум изиксва обаче да си здравословно скпетичен към всичко, което се предоставя уж без пари - въпросът опира накрая до лична преценка на плюсовете и минусите в конкретната ситуация и на условията на договора, който се сключва, между ползвателя и този, който предоставя стоката или услугата. За да няма изненади, препоръчително е да се чете написаното със ситен шрифт.

Резонно е и да се сравняват цени - все пак не живеем в държава с централизирано ценообразуване и всеки търговец, сам определя цените - който вярва на думи и шарени табели, с едър шрифт и eyecatcher, сам си е виновен.

От позицията ни на крадци на софтуер, разбира се, че всякакакъв такъв, който не е последната и най-добра версия ни се струва шит - що да ползвам стара, орязана но безплатна версия на Ashampoo, като мога си лоудна най-новата, за без пари от замунда. Хубаво е когато критикуваме компнаии, които "дават" нещо без пари, било то старо или ограничено във времето, да видим, колко от софта, който ползваме е купен и колко от него е кракнат.

И ако приемем логиката на шефа за вярна, то 95% от всички модели на Андроид-телефони на пазара са шит, понеже нямат или никога няма да получат последната версия на ОС - т.е, всеки който си купува евтин или среден клас андроид телефон е безмозъчна офца, щото съзнателно сключва договор, за остарял и орязан откъм функции продукт, спрямо последната версия на ОС.

1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено

Когато умишлено скриваш факта, че софтуера, който "подаряваш" е с орязани функции - това е подигравка с доверието на потенциални клиенти. Това написах по-горе. Да не говорим, че точно тоя подход в крайна сметка е лоша реклама за продукта, защото как ще го оцениш, ако е с орязана функционалност? И как това би те накарало да си купиш бъдеща версия на продукта?

Относно смартфоните - там пък изобщо не си прав. Тези смартфони, които са със стара версия на андроид са просто стари модели. Всеки един нов модел, независимо дали е в скъпия или евтин ценови клас, излиза с последната версия на Android. А това, че старите модели никога няма да получат актуализация си е съвсем умишлено направено от производителя, за да може да си продава новите модели. Такава е политиката на абсолютно всички производители. За щастие има доста хора, които се занимават със създаването на Rom-ове. Така и аз успях да си ъпдейтна смартфона, модел 2013 до версия 4.2.2 :)

0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено

Май забравяме, че няма безплатен обяд, а? ;)

Промоциите на Ашампу не винаги са на орязани продукти! И ако искаш да тестваш 100% пълноценен техен продукт, имаш възможност да си го свалиш и използваш НАПЪЛНО безплатно в рамките на 40 дни! Не10 или 30, а цели 40! И след това, ако искаш - да го закупиш. Така че обвиненията, изказани по-горе са неверни.

Що се отнася до останалите промоции в България - да, разбира се, че съм за и се възползвам от тях. Но само, когато имам нужда от нещо конкретно, а не защото е на промоция в момента! Иначе наистина ще се причисля към овцете... Представете си - отиваш в магазин да пазаруваш за седмицата и виждаш нещо с жълт, червен и др. етикет, демек - ПРОМОЦИЯ. Е да, ама как да знам дали наистина е така, след като не съм проверил на поне още 3 места? А няма как, тъй като аз не съм тръгнал за него, а по други покупки. Така че - промоции да, но не на всяка цена!

2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено

Ел-Хефе, стари, стари телефони, ама ги продават за нови :). А това, че впоследствие търсим варианти и правим всевъзможни акробатики, да ги актуализираме до възможно най-новото, макар и закупени морално остарели е въпрос на някакъв компромис, който сключваме със самите себе си на фона на финансовите си възможности.

Стар софт, който го предоставят безплатно никой не крие, че е остарял или с орязани възможности, просто фактите са описани в общите условия за ползване- ние не ги четем изобщо и тези неща ги установяваш в последстиве в процеса на работа. Но макар и орязани, пак вършат работа за основни функции. Просто в България, няма проблем откъм пиратстването на софт, затова и сходни маркетингови подходи изглеждат смешни, на фона на базата данни на Замунда. :)

0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено

Може би съм за промоциите, но съм на мнението на Иванов. Повечето хора, гледат да видят табела "Промоция" и веднага да купят с бясна скорост. Първо е добре да се прегледа конкурентна цена на продукта, след това мнения за него и негови характеристики и недостатъци, да се огледат подробно всички детайли и в други магазини и когато сме сигурни, че наистина е намаление и няма някаква уловка, за да хванат някоя овца.. По принцип аз когато купувам нещо от Интернет на промоция или друга де, гледам 1-2 та дори и 3 дни информация за него и когато съм напълно сиурен, че си струва купувам.

0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено

Имам чувството, че не различавате "намаление" от "промоция"...

Тук промоции (каквито трябва да бъдат) няма, има намаления. И дори не се доближават до любимите ми (по-скоро на жената) намаления из Европа- мноу мъ кефи да и купя 50мл. от любимия парфюм на цена 10% по-ниска от тази за която тук се продава тоалетната вода на "промоция". Съпрузите на приятелките и как ме мразеха с години не е истина :ag: Ама се научиха и те да пазарят от чужбина...

Иначе казано- ЗА промоциите. Стига обаче да са реални, а в БГ такива се срещат има-няма 3 пъти годишно. И те определено не са по празниците, черните петъци и други подобни... Остава ни да ровим в нета за най-ниска оферта към момента, да сравняваме количества, актуална ли е стоката, доставката колко пари е и т.н.- реално за да спестим някой лев си усложняваме живота твърде много...

ПС: Шефе, да ти казвам ли колко е печалбата на голямата верига от тоя марков алкохол дето купуваш? По-добре си намери доставчика за региона и купувай от него- най-общо казано ако 1л. марков алкохол (от марки тип Джони, Джак Даниелс, Чивас, Собиески, Смирнов и т.н. ширпотреба) е с цена в магазина в порядъка на 40-50лв. печалбата е поне 100%. Това на промоция- иначе прескача и 150%...

ПС2: А ще коментираме ли "промоциите" когато ти пробутват стока менте- масова ситуация при дрехи и спортни стоки...

1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

....

Я сега да разясниш как производителя поема изцяло (или почти) тея намаления, акции, промоции, 5 на цената на 12 и подобни "изгодни оферти"...

После вземи да поясниш и какви боклуци с изтекъл срок и нови етикети се пробутват на промоции...

Обясни и какви врътки се правят с теглото...

Ако смееш де, щото минимума който рискуваш е да те уволнят... Ако ще ми обясняваш колко греша не си търкай клавиатурата- ти от 5г. си в сферата, аз сигурно от 20г. имам преки наблюдения над нещата и като производител, и като търговец. Това за хранителните стоки...

Специално за храните- в тая държава се продават най-големите лайна които могат да стигнат до магазин... Малкото свестни продукти произвеждани в БГ изобщо не стигат до подобни вериги магазини- и логично де, кой ще купи шпек за 30+лв. килото...

ПС: Е браво- що си триете мненията?

Редактирано от Милен Стефанов
0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!


Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.


Вписване